Resum:
Un dels jocs de la infància mes popular que coneguem es el tetris. El tetris es un joc que consisteix a anar fent encaixant unes peces que van caient a poc a poc. Aquestes peces s’han d’encaixar de tal manera que no quedin forats. El problema ve quan avancem de nivell, llavors aquestes peces baixant cada cop mes ràpid a mesura que avancem de nivell.
Aquest joc el podem relacionar fàcilment en el mon de les matemàtiques. Es fàcil d’explicar ja que, igual que al tetris, els problemes principals de no entendre les matemàtiques es dona en la perfecció d’una bona base. En el joc del tetris com ja hem dit consisteix a fer encaixar les peces sense deixar espais, però quan això no ho podem evitar el nostre cos rep una sensació incomoda que ens fa sentir desagradables. Però com les peces continuen caient ens tranquil·litzem pensant que ja ho solucionarem més endavant. Dons en les matemàtiques passa el mateix. Quan no entenem una cosa, la matèria continua endavant i cada cop ens sembla mes difícil perquè primerament no havíem entès la base del tema. Tot això també ho podem identificar en els inicis dels estudis matemàtics: si no tenim una bona base, cada vegada que avancem ens serà mes difícil entendre el que estem fent.
Reflexió:
La meva opinió és que això es molt lògic i que no nomes ens passa en el mon de les matemàtiques. Crec que d’aquesta manera es poden explicar gran part dels problemes de la nostra vida. Una bona base podria ser el secret de gran part del nostre èxit. També penso que si coneixem aquest problema, el que tindríem que fer és prestar més atenció als inicis del nostre aprenentatge.
Un pèl repetitiu, el resum, quan parles del tetris. En canvi, no dius gaire res de l'ensenyament (de 0 a 12 anys, primària). Hi ha faltes i hi manquen accents. No hi ha cap imatge...
ResponderEliminar